رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیا مرکزی هستند روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صلیب سرخ خواستار حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد

  • کد خبر: ۱۹۴۱۹۷
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
صلیب سرخ خواستار حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حفاظت از غیرنظامیان در حال خروج از شمال نوار غزه و کسانی شد که در آنجا باقی مانده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، این کمیته در بیانیه‌ای خواستار حفاظت فوری از غیرنظامیانی شد که در بحبوحه درگیری‌ها در غزه گیر افتاده‌اند، چه آن‌ها که در تلاش برای خروج و تخلیه هستند و چه آن‌ها که در شمال غزه می‌مانند.

در این بیانیه آمده است: درگیری‌ها در مناطق پرجمعیت شهری از جمله مناطق اطراف بیمارستان‌ها، جان آسیب‌پذیرترین گروه‌ها مانند کادر پزشکی، بیماران و مجروحان، نوزادان نارس، معلولان و سالمندان را به خطر می‌اندازد.

ویلیام شومبرگ، مدیر هیئت فرعی کمیته بین‌المللی در غزه، توضیح داد: این یک تراژدی انسانی غیرقابل تحمل است که در برابر چشمان ما رخ می‌دهد. مردم شبانه روز با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که نمی‌توانند در‌های خانه‌های خود را از ترس کشته شدن باز کنند و به دنبال کمک هستند تا آن‌ها را به جای امن برسانند.

وی افزود: من به عنوان یک کارمند بشردوستانه از ناتوانی خود در پاسخگویی به این تماس‌ها ناامید هستم، زیرا تیم‌های ما فاقد ضمانت‌های اولیه امنیتی لازم برای تحرک در شمال غزه هستند.

به نقل از روسیا الیوم، این کمیته گفت: کمیته بین‌المللی عمیقاً نگران شرایط خطرناک و ناامن است که در آن غیرنظامیان تخلیه می‌شوند. مردان، زنان و کودکان با اهتزاز پرچم‌های سفید ده‌ها کیلومتر از کنار اجساد افتاده در جاده‌ها عبور می‌کنند و از نیاز‌های اولیه مانند آب و غذا محروم هستند.

وی ادامه داد: در عین حال، نیرو‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه و کارکنانی که در خطوط ارتباطی مستقیم کار می‌کنند، تماس‌های زیادی از افراد آواره دریافت می‌کنند که در جستجوی اعضای خانواده‌شان هستند و این بسیار مهم است که اعضای یک خانواده از هم جدا نشوند. در طول عملیات تخلیه، صرف نظر از شیوه‌های عملیات تخلیه یا مناطق امن یا دوره‌های آتش‌بس بشردوستانه، طرف‌های درگیری باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند.

وی افزود: در حالی که غیرنظامیان از شمال به جنوب غزه به مهاجرت ادامه می‌دهند، صد هزار آواره فاقد نیاز‌های ضروری مانند سرپناه، غذا، آب و لوازم بهداشتی هستند. وضعیت به سرعت در حال نزدیک شدن به آستانه یک فاجعه انسانی است، زیرا منطقه جنوب فاقد تجهیزات لازم برای رفع نیاز‌های تعداد زیادی از مردمی است که آواره شده‌اند. ما خواستار لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به صورت منظم و بدون هیچ مانعی هستیم.

این مقام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ادامه داد: در هفته‌های گذشته، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پاسخ‌گویی اضطراری خود را در غزه تقویت کرده و یک تیم جراحی و مقدار زیادی تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات حیاتی را برای پشتیبانی از امکانات پزشکی در سراسر نوار غزه اعزام کرده‌است. این کمیته به افزایش حمایت‌هایش برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی اضطراری ادامه می‌دهد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین عبور کاروان‌ها را هماهنگ کرده و در برخی موارد آن‌ها را برای تخلیه بیماران در بیمارستان‌ها و آوارگان شمال غزه همراهی کرده‌است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->